Kontenery w logistyce placu budowy

kontener-magazynowyPlac budowy, to przy większej inwestycji skomplikowany organizm. Efektywna realizacja dużej inwestycji wymaga oczywiście solidnego zespołu pracowników, dobrych maszyn i narzędzi, ale też przestrzeni – sanitarnych, biurowych, mieszkalnych i wreszcie magazynowych. Jako tymczasowe rozwiązania doskonale sprawdzają się kontenery, dlatego wpisały się już na stałe w krajobraz placów budowy, ale też… imprez okolicznościowych

Typowe i nietypowe kontenery

Budowlańcy pracujący w dużej odległości od domu wymagają zakwaterowania. Nikogo dziś już nie dziwą „tymczasowe domki” rozsiane w okolicy budowy, ani historie jakie krążą o higienie czy rozrywkach jakimi zajmują czas pracownicy w czasie odpoczynku.

Jednak o profesjonalizmie i podejściu do załogi stanowi właśnie jakość i kompleksowość stworzonego dla pracowników tymczasowego miasteczka. Dobrze wentylowane, klimatyzowane kontenery mieszkalne, pozwolą bez wątpienia na lepszy wypoczynek, a w efekcie też lepszą pracę i zadowolenie zespołu.

Kontenery biurowe pozwalają natomiast na stworzenie przestrzeni do spotkań i codziennej pracy zespołu administracyjnego w bezpośrednim sąsiedztwie samej inwestycji. Ta bliskość bywa kluczowa i pomaga w sprawnym zarządzaniu pracami.

Sanitariaty – zwłaszcza na mniejszych budowach pomijane lub realizowane z pomocą samych prostych toalet, także stanowią o podejściu i spełnieniu norm oraz morale załogi. Znacząco wpływają też na czystość w najbliższym otoczeniu.
2-kontener-schodowy

Kupować, wynajmować?

Zakup kontenera to jednak spory wydatek, rzędu przynajmniej 15-20 tys. zł. Do tego jest to przestrzeń, którą trzeba gdzieś przechować między kolejnymi realizacjami. A zakwaterowanie i zapewnienie zaplecza socjalnego dla całej ekipy budowlanej wymaga przynajmniej kilku obiektów.

O ile liczba i charakter zleceń stanowią o sensowności posiadania kontenerów na własność, nie ma problemu. W długim terminie ich koszt można wrzucić w koszty, które zwrócą się z kolejnymi zleceniami.

A może ten temat Ciebie jeszcze zainteresuje?   Jak pielęgnować i czyścić podłogę drewnianą?

Jeżeli jednak liczba pracowników dynamicznie się zmienia, a zlecenia tylko czasem realizowane są w dalszej odległości od siedziby, koszt rzędu kilkuset tysięcy zł na zespół kontenerów może być nieuzasadniony. Wtedy lepiej rozważyć ich wynajem, np. w oferującej m.in. wynajem kontenerów firmie Boels. Wypożyczanie możne też być dobrym uzupełnieniem bieżących potrzeb, w sytuacji gdy część obiektów jest w posiadaniu firmy, ale do danego zlecenia dobrze byłoby mieć ich po prostu więcej.

Kontener na imprezę masową

Pomijaną, a równie atrakcyjną funkcją, w której sprawdzą się kontenery – zwłaszcza sanitarne i biurowe – jest ich wykorzystanie podczas imprez masowych.

Dobrej klasy kontener sanitarny może zastąpić kilka prostych toalet oferując też lepszą higienę dla uczestników. Kontenery biurowe – zwłaszcza w niepogodę czy chłodniejsze pory roku, doskonale zastąpią namioty, a magazynowe zabezpieczą drogi sprzęt przed kradzieżą.

Organizatorzy imprez masowych nie mają oczywiście celu w zakupu obiektów na potrzeby jednego wydarzenia, dlatego bardzo popularne jest zamówienie wynajmu, łatwe do wliczenia w koszty organizacji.

Boels Rental pozwala na skompletowanie wielopoziomowych obiektów mieszkalnych i biurowych, ale też ich wyposażenia – od regałów czy półek, po kosze na śmieci i wieszaki na ubrania. Ta wygoda jest nie do przecenienia. Sprawdź sam!

Materiał przygotowano we współpracy z Boels.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *